Dél-Korea egy kutya szemével ~ A legnépszerűbb kutya nevek - KÉrdekesség

2019. aug. 14.

Dél-Korea egy kutya szemével ~ A legnépszerűbb kutya nevek

Gazdi már majdnem egy hete rágja a fülem, hogy kezdjek el írni kutya dolgokról a blogon, és legyek blogger (vagy dogger) kutya. Ehhez nekem nem sok kedvem van, vannak jobb dolgaim is, mint a kötelem rágcsikálása vagy éppen a szunyálás, esetleg a postás elkergetése, cipő lopás vagy kuncsorgás. De jaj, el is felejtettem. Engedjétek meg elsőnek, hogy beugassam magam. Pamacs vagyok, 5 éves toy uszkár fiú, ha régebb óta követed gazdim hóbortjait, akkor már biztos, hogy ismertek, Minhyun (későbbiekben gazdi, anya) kutyusa vagyok és a blog kabalája, most már cikkíró is vagyok, az ám.

Azzal a feladattal nyaggat anya, hogy kéthetente alkossak valami cukit, vagy érdekes dolgot, hogy mi történik az állatvilágban kb 8000 km-re, nem is értem a feladatot, olyan messze van Dél-Korea. Csak egy mezei uszkár vagyok, igaz, tehetséges kutya fajta vagyok, azt tudtátok, hogy a fajtám a második legokosabb kutya a világon? De azért nekem is vannak határaim. A határ pedig átléphető a kedvenc luxus kutya hamimmal, így hamar megváltozott a véleményem és elkezdtem rágcsikálni a billentyűt.

Saját esetemből tudom, hogy a gazdiknak fejfájást okoz a név választás, főleg, ha első kutyusról van szó. Én is voltam minden, Cuki, Bolyhos, Hófehér, gazdim eredetileg a Minho nevet szánta nekem, de nagymutterék ellenezték a dolgot, hogy valami normális legyen már. Én, mint jó kutya mindenre hallgatok, nekem mindegy lett volna, hogy hívnak, de végül anya azt mondta úgy is úgy nézek ki, mint egy nagy szőrpamacs, legyen a nevem Pamacs. A névválasztást, ezért érdekes témának tartom, hiszen harc megy a jobbnál jobb nevekért, de higgyétek el imádjuk az embereket, így mindenre hallgatunk (már ha tetszik nekünk~). Ennyi beugatás után azt hiszem térjünk a lényegre, a mancsaim amúgy is kezdenek fáradni. 29 kutyus névről olvashattok, amik jelenleg nagyon népszerűek Dél-Koreában, legalábbis egy oldal szerint.

1. Ye Jin
/Jelentése: értékes, kecses, drága/

2. Seo Jin
/Jelentése: ómen, előjel. Úgy tartják, hogy szerencsét hoz a kutyára, ha ezt a nevet kapja/

3. Hyun Ki
/Jelentése: okos, bölcs, energikus. Ezt a nevet az okos kutyáknak adják/

4. Bomi
/Jelentése: tavasz, ez egy nagyon népszerű név a kétlábúak körében is/

5. Sung
/Jelentése: örökös, mivel ez egy aranyos és rövid név a gazdik előszeretettel adják ezt kedvenceiknek/

6. Ho Seok
/Jelentése: Menny, erős/
Instadogger: welcomedogkorea
7. Gojo
/Jelentése: Dél-Korea első neve "Gojoseon", aminek a Gojo a rövidítése, az interneten azt olvastam, hogy ez egy nagyon nemes név, nem mellesleg ez tetszik a legjobban a listáról a gazdinak, lehet ha most lennék az övé ezt a nevet kapnám, persze miután nagymutterékkal leverekedte/

8. Hyun Shik
/Jelentése: becsületes, őszinte, tisztességes/

9. Sagwa
/Jelentése: alma/

10. Seung
/Jelentése: győzelem, győztes, ezt legjobb ismereteim alapján kiállításra szánt kutyáknak, vagy verseny kutyáknak adják/

11. Chin
/Jelentése: értékes, drága, pontos/

12. Min
/Jelentése: okos, gyors gondolkodású, válasz, ezt leginkább lány kutyusoknak adják/
Instadogger: mong160308
13. Yu Na
/Jelentése: kitartó/

14. Mi Hi
/Jelentése: gyönyörű, örömteli/

15. Geon
/Jelentése: erős, ha engem kérdeztek, akkor ez a legideálisabb név egy kutyusnak, hiszen mind erősek vagyunk/

16. Horang-i
/Jelentése: tigris, ezt a nevet leginkább fiú kutyáknak szokták adni, hiszen nemcsak aranyosak vagyunk, hanem nagyon erősek, akárcsak egy tigris/

17. Jae Hee
/Jelentése: ragyogó, ezt is leginkább fiú kutyáknak adják a két lábúak/

18. Cho
/Jelentése: helyes, jóképű, ismét mi, fiú kutyák szoktuk kapni, ha engem kérdeztek, akkor ez eddig a legkutyásabb név/
Instadogger: gurum_shin
19. Suk
/Jelentése: kemény, ezt is kifejezetten fiúk kapják, ez egy nagyon menő név ott/

20. Baek
/Jelentése: bátyus, bátyó, ezt a gazdik akkor adják a kutyájuknak, ha szoros kapcsolatot szeretnének vele, de ez nem egy néven alapul/

21. Dae
/Jelentése: nagyság, nagyszerűség, fiú kutyusok kapják szintén ezt a nevet/

22. Song
/Jelentése: észak, ha északi területről hozod a négy lábúdat, akkor ez egy nagyon menő név/

23. Hayan
/Jelentése: világos, fehér, ha ilyesmi a kutyus szőre, akkor ez egy szintén menő név/

24. Goo
/Jelentése: teljessé tenni valakit, szerintem ez a legkutyásabb név a listáról, hiszen minden ember csak egy fél ember, akkor lesznek teljes emberek, ha lesz egy kutyájuk/

25. In Na
/Jelentése: finom, érzékeny, törékeny, ha engem kérdeztek ez egy nagyon aranyos név a lány társaimnak/
Instadogger: mim_0216
26. Dasom
/Jelentése: szeretet, szerelem, ez is egy nagyon lányos név, így lány kutyásoknak ideális lehet/

27. Danbi
/Jelentése: üdvözli az esőt, ha szeret a pajtid az esőben játszani tökéletes név lehet neki/

28. Mongshil
/Jelentése: bolyhos, vattaszerű, na ez vagyok én, ha megnő a szőröm, lehet anyának mégis erre kéne keresztelnie/

29. Heangbogi
/Jelentése: boldog, minden kutya boldog, ha a gazdija vele van, így ez egy nagyon ideális név minden négy lábú számára/

Érdekesség, hogy Dél-Koreában nem rég lett csak divat/szokás kutyákat tartani (szemben Japánnal vagy az USA-val, nem is tudják, mit vesztettek el az életükből, de komolyan), ami a gazdaságuk növekedésének köszönhető, így megnőtt a kereslet a kutyák felé. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése