10 MV koncepció, ami sose fog kimenni a divatból - KÉrdekesség

2018. szept. 29.

10 MV koncepció, ami sose fog kimenni a divatból

Van néhány dolog, ami a legtöbb K-Pop videoklipben megismétlődik, vagy csak szimplán van egy olyan érzésünk, mintha ezelőtt láttuk volna már valahol az adott dolgot. Legyen szó táncmozdulatról, kosztümökről, videoklip témákról. Most 10 MV koncepciót mutatok be nektek, amelyek sose fognak kimenni a divatból. 

Iskolai egyenruha
 
Ez a koncepció a H.O.T debütálása óta az egyik legnépszerűbb, és talán ezzel találkozhatunk egy-egy videoklipben a legtöbbet. Gondoljunk csak a BTS - "Boy in Luv" című videoklipjére, ami egy iskolai szerelmi történeten alapszik, és ahol a srácok tipikus rossz fiúkká változtak. Ezzel szemben a Lovelyz egy aranyos koncepcióval tért vissza a "Candy Jelly Love"-ban, ahol szintén az egyenruháé a főszerep. Illetve mindenkinek megvan az EXO "XOXO" lemeze? A srácok tudták fokozni az iskolai egyenruha koncepcióját egy évkönyvvel, ami az albumban található meg.  

Rossz lányok és rossz fiúk
Ha az aranyos dolgok nem neked valóak, akkor se csüggedj, hiszen gondoskodva van arról, hogy mindenki megtalálja az ínyére valót. A szívünk mélyén pedig mindenki szereti a rossz dolgokat, a rossz lány/ fiú koncepció szintén évtizedek óta létezik, de csupán az elmúlt években lett nagyon népszerű. Gondoljunk csak a Red Velvet "Bad Boy" című videoklipjére, amelyben a lányok gyújtogatnak, rombolnak és túlságosan dögösek. Vagy a BTS "War of Hormon"-jára, ahol egy lány miatt elszabadulnak a hormonok. Szerintem mindenki ismeri a BLACKPINK legújabb dalát a "Ddu-du Ddu-du"-t, ahol Lisa egy katanával látható, míg Jennie egy tankkal rombol le mindent.

Fiúk és lányok a szomszédból
Ha a "badass" koncepció mégse neked való, akkor se csüggedj, mert a széles spektrumnak ott van a másik vége, ahol az aranyos lányok/ fiúk találhatóak, akik otthon maradnak a szülőkkel és igazi jó gyerekként viselkednek. Az idolok pedig nagyon szeretik a jó és rossz koncepciót váltogatni, lásd a TWICE vagy a GOT7 videoklipjeit. 

Természetfeletti dolgok/ ufók
A K-Pop világában találkozhatunk vámpírokkal, földönkívüliekkel, szörnyekkel, farkasokkal és bármi mással, ami misztikus. A természetfeletti dolgokat pedig mindenki szereti. Az ijesztő dolgok koronázatlan királyai pedig a VIXX tagjai, hiszen voltak már voodoo babák, robotok és földönkívüliek is lásd példának az "On and On" című videoklipjüket. Viszont nem ők az egyetlenek, hiszen ott van a TWICE és az EXO természetfeletti képességei, a DreamCatcher pedig egyenesen szellemet idéz a "Chase Me" című videoklipben.

Katonaság
Tudjuk, hogy mennyire fontos szerepe van a katonaságnak a koreaiak életében, gondoljunk csak a kötelező sorkatonai szolgálatra, így nem meglepő, hogy ezt a koncepciót is előszeretettel használják a producerek. Emellett a katonai egyenruha szerű divatcikkek is egyre népszerűbbek szerte a világon, gondoljunk csak a dögcédulákra és a terepmintás farmerokra. A Girl's Generation tagjai a "Genie", míg a SHINee tagjai az "Everybody" című MV-jükben mutatták meg, hogy mennyire jól áll nekik a katonai egyenruha.Ne feledkezzünk meg az NCT U-ról sem, hiszen a "Boss" című videoklipjüknél ötvözték ezt a koncepciót.

Tündérmesék
Minden gyerek nagyon szereti, ha mesét olvasnak nekik, illetve mesét is sokan néznek korosztálytól függetlenül. Emiatt nem meglepő, hogy benne van a TOP 10-ben a tündérmese, mint koncepció. Gondoljunk csak a BTS "Blood, Sweat & Tears", IU "The red shoes" (ami egy Hans Christians Andersen mese is)  és a SHINee "Good Evening" (amiben a Kis Hercegből ismert róka is megjelenik, aki Jonghyun-t szimbolizálja) című videoklipjére. Vagy gondoljunk csak a Boyfriend "Bounce" című MV-jére, ami Aliz Csodaországban történetét dolgozza fel. 

Retro
Szokták mondani, hogy ami régi és egyszer már kiment a divatból, az pár év/ évtized múlva újra visszafog térni a köztudatba. Emiatt is közkedvelt koncepció a retro. A Triple H "Retro Future" című videoklipjükkel ötvözik a múltat és a jelent, míg a TVXQ "Something" című MV-jükkel az 1920-as évekbe visz minket vissza, amikor a jazz betört a köztudatba. Míg a B.A.P "Feel So Good" című dala és videoklipje az 1970-80-as évekbe repít minket vissza funky hangzásával.

Jövő
Ha a retro nem jött be, akkor se aggódj, ott van még a jövő. Sok K-Pop MV-ben láthatunk elképzeléseket arról, hogy milyen lesz a jövőnk, legyen az filmbe illő sci-fi jelenet, vagy bármi ami high tech. Gondoljunk csak a BIGBANG "Fantastic Baby", VIXX "Error", Cosmic Girls "Secret" vagy a 2NE1 "Come Back Home" című videoklipjére. Van miből válogatnunk rendesen. 

Aegyo
Akár szeretjük, akár utáljuk az aranyos videoklipeket azok mindig is voltak, vannak és lesznek is, ahogy erre specializálódott bandák is. Gondoljunk csak a TVXQ "Ballons" című nagy sikerű slágerére, ami az idő múlásával csak egyre aranyosabb lesz. Ugorjunk vissza 2018-ra és láthatjuk az Oh My Girl "BANHAHA" című videoklipjét, ettől aranyosabb MV idén alighanem lesz. Kimaxolja az aegyo tetőfokát ez az MV. 

"A mindenki ugyan abba a lányba/ fiúba szerelmes és csak egy győztes van...."
Azt hiszem ez az a koncepció, amit nagyon magyarázni sem kell. Mindig, de tényleg mindig összefutunk ezzel, mégis videoklipről videoklipre egyre jobban imádjuk. Gondoljunk csak a B.A.P "Stop It", a SEVENTEEN "Very Nice" vagy az ASTRO "Confession" című videoklipjére. Ugye, hogy imádjuk őket? Viszont a klip végére biztos szomorúak leszünk, hiszen MINDIG csak egy győztes van.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése