Kérdezz-felelek a szerkesztőkkel ~ 2020 - KÉrdekesség

2020. ápr. 22.

Kérdezz-felelek a szerkesztőkkel ~ 2020

És immáron negyedik alkalommal tartjuk meg az éves kérdezz-felelek játékunkat, amit minden egyes alkalommal óriási lelkesedéssel tartunk meg. Az első és második hasonló játékunk alkalmával több szerkesztőnk is volt, ám mára ketten maradtunk Minhyunnal. Az együtt letolt évek során egészen szoros kapcsolat alakult ki kettőnk között, talán barátomnak is nevezhetem - bár nem tudom, hogy ő mit gondol erről. Megkapta ő is az admin titulust, mindenhez van hozzáférése, teljes mértékben megbízom benne és annyi, de annyi dolgot tett a blogért, hogy csak ámulok és bámulok, hihetetlen eltökélt és lelkes. Gyakran utalok arra, hogy a blog a fiam, akit nagyon szeretek, Minhyun az évek alatt a blog keresztanyává avanzsálódott. /És ezt mind azért írtam le, mert ki kell tölteni a bevezető helyét és tudom, hogy senki se fogja ezt elolvasni./

A gifek az egymáshoz való viszonyunkat fejezik ki.
Kdoramával, esetleg színészekkel nem kívántok foglalkozni? Érdekességekre lennék kíváncsi.
~~~: Igazából már most is foglalkozunk doramakkal, igaz, hogy nem szoktunk ismertetőket írni vagy hasonlókat, de itt is kap egy egészen csöppnyi szerepet. Személy szerint nem szeretnék sorozat, film ismertetőket írni, de néhány színész profilját megcsinálhatjuk. Tudsz mondani 2-3 példát? Többre nincs most kapacitásom.
Minhyun: Ahogy a főadmin is írta valamilyen szinten foglalkozunk sorozatokkal és színészekkel is egyaránt, hogy minél sokszínűbb legyen a blog, de természetesen mi se tudunk mindennel törődni, illetve nem a színészek/drámák a fő profilunk jelenleg.

 Mióta szeretitek Koreát?
~~~: Őszintén nem tudom. Hetedikes voltam, amikor elkezdtem K-Popot hallgatni.
Minhyun: 16 éves voltam, amikor megismerkedtem a K-Poppal, szóval én onnantól számolnám, így egy jó 8 évet mondanék.

Ha valaha is abbahagyjátok a blog írását, magát a blogot is kitörlitek?
~~~: Nem. Sajnálnám a sok belefektet időt, energiát és pénzt. Valamint ki nem mondva, de a profilozást egy időre abbahagytuk, nem látjuk értelmét tovább csinálni és azokat se töröltük.  
Minhyun: Ez a főadmintól függne, de ahogy ő is írta sajnálnánk.
Szerintetek miért másabbak a koreai idolok, mint más celebek?
~~~: Ez a két szó két külön fogalom. Celeb: Felkapott, „ünnepelt” híresség, míg Idol: Bálvány, aka istenként vagy az istenség jelképeként tisztelt személy. Két teljesen különböző szó, össze se lehet hasonlítani. 
Minhyun: Nemcsak a két fogalom különbözik, de a kultúra is. Emellett hallani, hogy már gyakornokként milyen szigorúan vannak fogva a leendő idolok, arról nem is beszélve, amikor debütálnak.

Lesz folytatása a Seungri féle botránynak?
~~~: Nem tudok nyilatkozni.
Minhyun: Tervezem, de most több, nagyobb projektben is benne vagyunk, ami miatt ez most háttérbe szorult, de amint több szabadidőm lesz szerintem folytatva lesz. Túl sok időt és energiát fektettem bele, hogy ne frissítsem egy idő után. Plusz tavaly december óta nem sok minden történt.

Élnétek Koreában?
~~~: Huzamosabb ideig? Nem. Félő, hogy nem tudnák beilleszkedni a társadalomba, a dél-koreai szokások számomra kifejezetten idegenek, nem tudok velük minden esetben azonosulni, ráadásul a koreai ételek se ízlenek.
Minhyun: Nem. Szívesen lennék ott turista, ellenék ott 1-3 hónapot, de ennyi. Igazság szerint sose vonzott úgy Dél-Korea, mint más ázsiai ország, ahol szívesen élnék. Persze, ettől ugyan úgy érdekel a koreai kultúra, zene vagy sorozatok, de ennyi. 

Milyen érzés egy oldalt vezetni? Nem félsz, hogy egyszer elszúrod?
~~~: Elég lazán veszem a dolgot. Mivel ez elsősorban egy hobbi nem félek semmitől. Mit tudnék elrontani a blogon? A kinézetét? Az évek alatt megtanultam egy alapvető kódolást. A cikket? A helyesírásom még mindig csapnivaló a diszlexiám miatt, de igyekszem odafigyelni és a legjobbat kihozni magamból. Ha a legjobbat hozom ki magamból, akkor nem kellene büszkének lennem magamra? De. ☺️ Az első kérdésre a válasz: Semleges. Vannak jobb napjaink és vannak rosszabbak, van, amikor abba hagynám és van, amikor vigyorogva írok meg egy bejegyzést. Ez olyan, mint bármilyen másik hobbi.
Minhyun: Mit értünk elszúrás alatt? Kevés követőt, olvasottságot vagy abszolút egy olyan dolgot, amikor akkora hibát vétünk, hogy inkább bezárunk? Mert igazság szerint, ha az elsőt nézzük sokszor elszúrtuk. Vannak olyan cikkeink, amiken sok megtekintés van, de van olyan, amin alig van pár száz, mert egy kisebb réteg szereti az adott témát vagy pedig unalmasabb a dolog. Ilyen szempontból sokszor elszúrtuk, így úgy gondolom, hogy nem félek, hogy elszúrom, mert már elszúrtam. Hogy milyen érzés oldalt vezetni? Számomra ez egy hobbi, amit azért csinálok, mert élvezem, örömöt lelek benne, habár néha az idegbaj kerülget, de összességében imádom csinálni.
Van olyan ember, akivel régen sokat beszélgettetek akár személyesen, akár neten, de megszakadt a kapcsolatotok vele? Ha van, hiányzik az illető? Hogyan próbálnátok meg ismét felvenni vele a kapcsolatot?
~~~: Akad sajnos. Természetesen hiányzik az illető, szeretem a barátaimat, még akkor is, ha nem beszélünk. Én már próbálkoztam az egyikőjükkel, úgy volt, hogy kölcsön adom neki a Sarah Andersen képregényeimet, mert tudom, hogy imádja őket, de azóta se ír, mikor érne rá. Szomorú vagyok emiatt. Egy másik barátnőmmel a vírushelyzet után akarom felvenni a kapcsolatot, elhívom majd fagyizni és kiülünk majd a városház térre, ahogy régebben is tettük. Vele könnyű lesz, imád beszélni. 
Minhyun: Szerintem mindenkinek van ilyen személy az életében. Hazudnék, ha azt mondanám nem hiányoznak, hiszen hiába nem veszekedés miatt szakadt meg a kapcsolat, mégse keressük egymás társaságát. Az egyik személy csúnya szavakkal élve elhagyott, mert a srác megtiltotta, hogy velem beszéljen, aztán amikor szakítottak újra felvette velem a kapcsolatot, de érződött, hogy már évek óta nem beszéltünk és nem találtuk a közös nyelvet, vagy valami ilyesmi. A másiknál én szúrtam el, hiányzik, de valahogy nem tudtam magam rávenni, hogy "magyarázkodjak". Mivel hasonló helyzetben vagyok, halvány lila gőzöm sincs, hogy venném fel az illetővel újra a kapcsolatot.

1-2 éve sajnos már nem nagyon követem az újabb bandák újabb számait. Tudnátok ajánlani pár remek zenét főleg fiú bandáktól?
~~~: Eredetileg a SEVENTEEN-t akartam ajánlani, de rá kellett jönnöm, hogy 2015-ben debütáltak, pedig mintha tavaly lett volna a debütjük... Igazából én nagyon leragadtam a második generációs bandáknál, de néha szoktam hallgatni friss husikat is. Néhány kedvenc: W24 - 점퍼 챙겨 나와 (2018)IN2IT - Sorry For My English (2018)$ammy - Sammy-Pro (2019)elan - burning (2019). Mind a négy dal más és más stílusú, remélem az egyik tetszeni fog. ^^
Minhyun: Nem igazán hallgatok új kpop dalokat, persze, akiket követek azoktól megnézem az újdonságokat, de mostanában inkább a rock (amerikai/japán/finn) vonalat vettem fel, amiket mégis ajánlani tudnék az a SuperM - Jopping, iKON - Dive, ATEEZ - Answer, VAV - Give me more, SHINee - Countless és Key - One of Those Nights című dala.

Kaphatóak lesznek K-Pop ruhák Magyarországon?
~~~: Valamelyik fastfashion üzletben lehet/lehetett kapni BlackPink, BTS pulcsikat, ha jól tudom és a kínai boltokban is lehet találni BTS pulcsikat, azt hiszem. 
Minhyun: Ha jól emlékszem a Bershka árul "kpop fan cuccokat", de a Sakurazaka-n is elérhető ruházati termék. 

Mivel foglalkoztok, mi a munkátok a való életben? 
~~~: Én munkát keresek jelenleg, de a mostani járványhelyzet miatt nem igazán fog menni. 
Minhyun: Hivatalban dolgozok, mint ügyfél szolgálatos.

Hogy néz ki egy átlagos napotok?
~~~: Ugye most sokat ülök otthon. Felkelek, reggelizek, válaszolok közben az üzeneteimre, megnézem az emialjeimet, majd eltelik a nap. Vagy sorozatot nézek, vagy játszok valamivel, mostanában sokat játszok a Stardew Valley-el, néha segítek a húgomnak a tanulásban, olvasok vele stb. Ha nem lenne ez a helyzet valószínűleg a hónap első felében bejárogatnék Pécsre, tenném-venném magam, csinálnám a dolgaimat, munkát keresnék, a második felében pedig Kecskeméten pihiznék. Unalmas életem van.
Minhyun: Nekem hétfőtől péntekig ugyan az, reggel felkelek, reggelizek, összekészülök, elugrok a boltba és megyek dolgozni fél 8-ra vagy 8-ra, attól függ melyik nap van. Aztán a végzésem változó, van, hogy délután 4-kor már végzek, de ha olyan nap van vagy olyan a beosztásom bent ülök még 5 vagy 6 órakor is. A péntek a kedvencem, hiszen akkor 8-tól vagyok csupán 2 óráig. Ha végzek a munkában játszok a kutyámmal, Pamaccsal, vacsorázok és pihenek. A hétvége meg mikor hogy telik. A mostani helyzet miatt ugye nem tudok menni nagyon sehova, szóval pihenek, vagy a házimunkában segítek esetleg sütök/főzök.
Fogtok foglalkozni C-Pop, J-Pop bandákkal?
~~~: Nem hiszem. Ugyan nincs kimondva, de már nem foglalkozunk profilokkal, egyszer majd talán megint elővesszük őket, de jelenleg nincs hozzá se kedvünk, se energiánk, se motivációnk.
Minhyun: Egyenlőre biztos nem, hogy a jövő mit hoz még rejtély. 


Hogyan töltitek a karantén miatt a szabadidőtöket? 
~~~: Sorozatokat nézek és játszok. Néha beleolvasok néhány régebben elolvasott könyvembe, de semmi extra. Nem tudok magammal mit kezdeni. 
Minhyun: Ugyan úgy dolgozok, mintha mi se történt volna, annyi, hogy nem vagyunk annyira leterhelve és csökkentve van a kontaktus az ügyfelekkel, hiszen csak időpontra jöhetnek, de ha itthon lehetnék én is sorozatot néznék, játszanék, olvasnék. Talán többet mozognék mellé és lenne időm egészségesebben főzni.

Vannak kedvenc előadóitokat azok közül, akik az elmúlt pár évben debütáltak? 
~~~: Nincs, az utolsó banda, akiket tényleg nagyon szeretek az a SEVENTEEN, de ők ugye 2015-be debütáltak, pedig még mindig emlékszem arra a napra, amikor kijött a debütáló daluk. Hihetetlen hogy repül az idő.
Minhyun: Lányok közül a BLACKPINK, akik 2016-ban debütáltak, illetve utolsó fiúbanda, akiket követek és szeretek az a GOT7, de ugye ők 2014-ben debütáltak, ami szintén nem most volt. 

Melyik volt az utolsó koreai sorozat, amit néztetek? 
~~~: Jó kérdés. A The Best Hit című sorozatot néztem újra legutóbb, ha jól rémlik. Nagyon szeretem azt a sorozatot, érdemes megnézni. 
Minhyun: Legjobb emlékeim szerint a "The Heirs", de lehet a "The Lover", erre pontosan nem emlékszem. Mostanában rákaptam az amerikai krimikre, így egy picit háttérbe szorult a dolog, illetve néhány thai BL sorozatra.

Ha lenne lehetőségetek, melyik hírességgel randiznátok?
~~~: K-Pop berkekben? Mert akkor egyértelműen LeeTeuk /Super Junior/. Annyi, de annyi szeretetre van szüksége, amit csak egy szerelem tudna megadni neki, nagyon remélem, hogy hamarosan talál magának valakit vagy ha már van neki valakije, akkor igazán boldoggá teszi őt. Teukie túl sokat szenvedett már az életben, szüksége van egy biztos pontra az életében, ami boldoggá teszi, örömöt ad neki, aki mellett biztonságban érezheti magát. 
Minhyun: Ha K-Pop berkekben, akkor Key (SHINee), ha nem akkor Chris Motionless (Motionless in White) vagy Kai (the GazettE) vagy Taka (One ok Rock), de van még egy pár ember, akit szívesen megismernék és nem feltétlen romantikus értelemben, hanem, mint embert, egy ismerőst vagy egy barátot/havert.
Szerintetek melyik női, illetve férfi előadónak van a legeslegjobb hangja Koreában? 
~~~: Xia JunSu. Egyértelmű. Ezt tessék meghallgatni: 11am /Acapella/
Minhyun: Ha női előadó, akkor egyértelműen Ailee, ha férfi, akkor én is Xia JunSu-t mondanám.

Van jelenleg párkapcsolatotok? Vagy ha volt, mennyi idő volt a leghosszabb, amíg tartott?
~~~: Igen, jelenleg is van.
Minhyun: Nincs és kilátásban sincs.

Honnan jött az ötlet a bloghoz? Miért kezdtétek el a blogot?
~~~: Történt egyszer, hogy nagyon meleg volt egy éjszaka és nem tudtam aludni. Szóval gondolkodtam, kitaláltam mindenféle dolgot és jött az ötlet, hogy posztolok néhány érdekességet néhány idolról, akiket szeretek, aztán megcsináltam. És a blog csak később jött. Kezdetben egy csoportban volt jelen a #KÉrdekesség, majd körülbelül fél év múlva jött a blog. Szóval nincs mögötte semmilyen mögöttes tartalom vagy hátsószándék, egyszerűen csak kitaláltam és megcsináltam. 
Minhyun: Én csak csatlós vagyok, amikor az első pletyka rovatos kilépett akkor csatlakoztam 2016 augusztusában, immár lassan 4 éve vagyok a blog cikkírója. 

Mi inspirál titeket?
~~~: Nem tudok válaszolni. Van, amikor a versenyszellem, van amikor találok egy olyan témát, amivel MUSZÁJ foglalkoznom, akkor az. Rendkívül hangulatember vagyok. Természetesen a kommentek és követők is. Egy-egy hozzászólás után szinte szárnyra kapok.
Minhyun: Ahogy a főadmin is írta, van, amikor a versenyszellem, de van, amikor csak szimplán találok valamit, ami tetszik és megszeretném osztani veletek, illetve szeretem kitalálni azt is, mi az, ami tetszhet nektek, így leközlöm cikk formájában. Aztán vagy bejön az olvasóknak, vagy nem.

Mégis honnan van erőtök/motivációtok ahhoz, hogy ilyen rendszerességgel és igényesen vezessétek a blogot?
~~~: Alapesetben rendkívül motiválatlan vagyok. Csak zenére tudok írni, muszáj, hogy szóljon valami a fejemben, máskülönben elmegy az egésztől a kedvem, nem tudok leülni és megtölteni az üres fehér lapot. Nem tudom tovább ragozni, az eggyel feljebb kérdésben leírtam, mi a helyzet. 
Minhyun: A kommentek és a követők, illetve már kimerem jelenteni, hogy az évek során lett tapasztalatunk, amire tudunk alapozni és amiből erőt tudunk kovácsolni. Persze, mint minden hobbinál itt is van fent és lent. Amikor a válaszokat írtam aznap elég rossz reggelem volt, kb. sírni tudtam volna minden miatt is, sose gondoltam, hogy ugyan azon a napon én megírom a válaszokat és be is fejezem, amikor még reggel csak beakartam gubózni a szobámba. Van, amikor meg tele vagyok energiával, ötletekkel, amiket megakarok valósítani. Valami mindig ad erőt, motivációt vagy inspirációt.

Ha kíváncsiak vagytok az évszámokra kattintva elérhetitek az előző évek kérdezz-felelekjét is velünk ^^: 2019, 2018, 2017

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése