Interjú a magyarok között: K-Pop szerepjáték - KÉrdekesség

2017. márc. 24.

Interjú a magyarok között: K-Pop szerepjáték

Mindhárom szerepjátékos oldallal megpróbáltam interjút készíteni, de csak a Moorimmal jutottam el végéig. A Kirintől ezt a választ kaptam:
Egy rövid szócsata után nem arra a döntésre jutottam, hogy nincs sok értelme. A válaszok is bunkók voltak, a kérdésekre nem válaszoltak vagy épp félrebeszéltek. Nem tudom mennyire lehet jó így az oldal vezetése. Az oldal megbukott.

A Hanlimmal ugyan elkezdtük, de a második kérdéssorra nem kaptunk egyértelmű válaszokat. Mindenesetre ha megkapjuk a harmadik kérdéssorra a válaszokat felkerülnek ide ők is. Az adminok kedvesek, együttműködőek voltak :)

És akkor a Moorim School, akik kicsit késve jeleztek vissza az interjúra. Az adminok kedvesek voltak, készségesen válaszoltak a kérdésekre :)

Mindhárom oldaltól ugyanazon kérdések lettek feltéve néhol megváltoztatva.


1.: Milyen okból jött létre az oldal? Mi a története? Milyen indontásból hoztad létre? 
"Tavaly, azaz 2016. áprilisban kezdtem el szerepjátékozni egy másik oldalon, a Kirinen. Nem emlékszem, hogyan kerültem oda, de szerettem ott lenni és beszélgetni. Ott ismerkedtem össze a honlapunk másik adminjával, akiről egyébként a mai napig fogalmam sincs, hogy ki ő a valóságban. :D Aztán volt néhány balhé az oldalon, aminek az lett a vége, hogy töröltek minket a játékból, bár a mai napig nem tudom, mi volt a pontos oka, ezt valahogy elfelejtették rendesen elmagyarázni. Eléggé igazságtalanul bántak velünk, sőt, amikor töröltek minket, én nem is voltam internet közelben majdnem két napig. Csodás érzés volt erre visszajönni, hogy mindez végülis a hátam mögött zajlott le, és utólag értesítettek erről, főleg úgy, hogy akkoriban én is admin voltam. Úgyhogy mivel eléggé megszerettem a szerepjátékozást, és az ottani adminok azt mondták, a saját döntésünk, hogy csinálunk-e másik honlapot, úgy döntöttünk, hogy akkor létrehozzuk a saját kis birodalmunkat, a Moorim Schoolt, saját szabályokkal, saját ötletekkel. Ez volt tavaly szeptemberben, és januárban költöztünk át a jelenlegi gportalos oldalunkra."
 2.: Az oldalon két admin munkálkodik, ha minden igaz. Nem vagytok leterhelve?
"Nos, tekintve, hogy jó pár játékos van, és ennyi emberre szerintem a két ember kevés, ezért néha fárasztó az adminság és valóban tehernek érzem a feladatokat, főleg, amikor a való életben is teljesen el vagyok havazva. De szeretem ezt csinálni, ez amolyan hobbimmá vált, ráadásul én hoztam létre a honlapot, és én magam kezdtem bele, nem kényszerített rá senki, így természetesen vállalom az ezzel járó munkát, és szakítok rá időt, ahogy tudok."
 3.: Jó magatok is részt vesztek a szerepjátékban? Vagy csak, mint megfigyelő adminokként vagytok jelen? 
Igen, mindketten szerepjátékozunk a karaktereinkkel, bár személy szerint nekem mostanság egyre kevesebb időm van aktívan részt venni a játékban, de amint akad rá időm, akkor jövök játszani. 
4.: Sok regisztrált felhasználótok van? Hirdetitek magatokat valahol? 
Nem tudom, mi számít soknak, de szerintem sokan vagyunk. Én a honlap nyitásakor maximum 20-30 főre számítottam, most pedig a felhasználók létszáma ennek több mint a kétszerese, úgyhogy ehhez képest sokan vagyunk. Hirdetni főként régebben hirdettük magunkat, facebook oldalakon és csoportokban, de amióta elköltözött az oldalunk, azóta nekem erre nem igen volt időm. Néhány cserénk van más Koreával vagy k-poppal kapcsolatos honlapokkal, de ennyi. 
5.: Van véleményetek a konkurencia oldalakról? Gondolunk itt a Kirinre és a Hanlimra. 
Addig nincs bajom egyik oldallal se, amíg nem kezdik el másolni tőlünk a tartalmakat – erre sajnos korábban volt példa, és talán pont ezért van az, hogy hébe-hóba felnézek, nem történt-e megint ilyen. De egyik oldalt se követem rendszeresen, nem érdekel, mi van ott, és időm sincs erre, örülök, ha a saját honlapunkon rendet tudok tartani, és jelen tudok lenni. 6.:Kpoppernek valljátok magatokat? vagy inkább egy-egy bandához húzz inkább a szívetek? Én kpoppernek vallom magam, bár nem szoktam hangoztatni. Közel 7 éve hallgatok koreai zenéket és rengeteg előadót ismerek és szeretek, de nincs kimondott kedvencem.
 7.: A napi látogatottságot ugye bejelentkezésenként méri a gportal.hu? Egy nap átlagosan hány kattintás érkezik? 
Igen, így van. Nálunk átlagosan 80-90 kattintás szokott lenni egy nap, ami persze változik, például iskolai szünetekben ennél jóval több szokott lenni. 
8.: Hány regisztrált felhasználótok van? Vannak fantom felhasználóitok (,akik ugyan regisztráltak, karaktert is kértek, mégse játszanak)? 
Jelenleg 94 regisztrált felhasználónk van, és igen, vannak olyanok, akik kértek karaktert, mégsem játszanak sajnos. Az ilyeneket egy idő után töröljük, hogy átláthatóbbak legyenek az aktív játékosok. 
9.: Egy nap körülbelül hány hozzászólást írnak a játékosok? 
Nem kérünk pontos számot, csak egy körülbelüli érték érdekel minket Huh, ez jó kérdés, nem igazán szoktam figyelni a hozzászólások számát, de körülbelül 500-600-ra tippelek. 
10.: Mely napszakokban a legaktívabbak a játékosok? Valamint melyik napokon? 
Főként késő délután, estefelé szoktak aktívak lenni, és a legtöbben pénteken, szombaton és vasárnap jönnek. Gondolom, az iskola és a munkaidő miatt van ez így. 
11.: Terveztek/terveztettek már a különleges alkalmakra "eventeket" az oldalra? Mint például karácsony, húsvét, Valentin nap. 
Igen, volt már néhány ilyen esemény, például halloweenkor és karácsonykor, valamint nemrég a Valentin-napot és a farsangot vontuk egybe. Természetesen tervezünk még több ilyen „programot”, hátha ezáltal a játékosok jobban egymásra találnak, új barátságok köttetnek és összetartóbb lesz a közösség.
 12.: A játékosok milyen gyakran fordulnak hozzátok panaszokkal, segítségkéréssel? Sikerül minden esetben megoldást találni a problémára? 
Leginkább az oldal indulásakor voltak problémák, valamint akkor, amikor elköltöztünk a gportalra, de szerencsére mostanság nem igazán akadtak gondok. Kellett némi idő, míg a játékosok megszokták az új helyet, és egy újonnan regisztráltnak is időbe telik, míg az adott rendszert értelmezi és kezelni tudja, de ez természetes, nekünk is ki kellett valamikor tapasztalnunk a dolgokat. Én úgy gondolom, minden esetben találunk valami megoldást az adott problémára, még akkor is, ha az kissé bonyolult is. Mindenre van megoldás, nekünk, adminoknak pedig az az egyik feladatunk, hogy ezeket a megoldásokat megtaláljuk. 1
3.: Bizonyára hatalmas felelősség az adminság. Szerinted mi egy jó admin alaptulajdonságai? Mitől lesz valaki jó admin? 
Egy jó adminnak szerintem elsősorban türelmesnek kell lennie, hisz egy idő után fárasztó tud lenni ugyanazokra a kérdésekre és problémákra ugyanazokat a válaszokat adni, valamint tudnia kell mindenre megoldást találni, elvégre a játékosok valamilyen szinten az admintól függenek. Továbbá minden taggal egyformán kell bánni, senkivel sem szabad kivételezni, még akkor is, ha vannak olyan játékosok, akiket esetleg nem kedvelünk. Aztán ott van az is, hogy állni kell mindenféle kritikát, és ha valaki nekünk támad, akár bántó szavakkal, akkor is higgadtan kell kezelnünk a helyzetet, és nem szabad visszatámadni, ugyanolyan hangnemben beszélni az adott személlyel.
14. Ha valaki szabályt sért, mi módon intézkedtek el? Rögtön tiltotok vagy van valami menete a dolognak? 
Eleinte csak figyelmeztetjük az illetőt, hisz bárki hibázhat, figyelmetlen lehet. Ha többször is beleesik ugyanebbe a hibába, akkor jár csak a tiltás, esetleg a későbbiekben a törlés is. Persze volt már, amikor valakit kapásból tiltottunk, mert annyira elfajultak a dolgok, de ez szerencsére nem sokszor fordul elő. Nem véletlenül van a szabályzat, amihez tartjuk magunkat, és ami elég érhetően elmagyaráz mindent, így ha azt valaki többször áttanulmányozza, akkor egy idő után rögzül, mire kell figyelni és elkerülheti az ilyen helyzeteket. 
15. Mért pont Moorim Art School lett az oldal? 
Van valamilyen története a név választásnak? Azért lett Moorim Art School, mert amikor létrehoztuk az oldalt, kellett valami név az iskolának, én pedig akkoriban fejeztem be a Moorim School doramát, és nem jutott eszembe más ötlet. Ezt még megtoldottuk egy „Art” szóval, ha már művészeti iskoláról van szó, ahol idolokat lehet nevelni. Természetesen semmi köze a sorozathoz, nem a doramára épül a játék menete. 
16. Sok ismerősre/barátra tettél szert a játék kapcsán? 
Csak néhány ember van, akikkel jó kapcsolatot ápolok, és akiket nagyon kedvelek, ami egyrészt annak köszönhető, hogy a karakterem nem egy barátkozós típus, másrészt pedig nem sok időm van játszani. A való életben azonban nem tartom velük a kapcsolatot, mert nem igazán szeretném felfedni, ki is vagyok a valóságban. Úgy gondolom, az befolyásolná a karakterek viszonyát a játékban, márpedig a karakterem és én nem vagyunk ugyanazok a személyek. Persze, vannak, akik tudják, ki vagyok, de akik a játékon belül ismernek, azokkal többnyire csak a játékon belül beszélgetek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése