A koreai netizenek reakciója a magyar emberek megemlékezésére - KÉrdekesség

2019. jún. 5.

A koreai netizenek reakciója a magyar emberek megemlékezésére

A napokban olvastam egy igen okos megszólalást, miszerint a koreaiakat nem is érdekli ez az egész hajóbaleset, nem is tudnak róla, stb., és hát... Igen, kicsit lefárasztott az komment, de nem foglalkoztam vele, annyira nem tudott  megmozgatni, de egyszer csak beesteledett. Tudni illik elég rossz alvó vagyok, általában ilyen hajnali egy-kettő között szoktam elaludni, és amíg el nem alszom az élet dolgain az életemről szoktam gondolkodni, na így történt hogy eszembe jutott a komment és fogtam magam és felmentem néhány koreai híroldalra. Szinte óránként volt egy cikk a balesetről, ezeket a cikkeket több százezren olvassák és több tízezer kommentet hagynak maguk után a koreaiak. Most összegyűjtöttem néhányat, ami talán megmutatja nekünk, hogy a koreai emberek, hogyan is állnak a balesethez, a megemlékezésen résztvevőkhöz és magához az országhoz.
TOP 5 pozitív komment:
01.: 
"A cikken keresztül megismertem a budapesti polgárok szépségét. Nem fogom elfelejteni azon emberek szeretetét és melegségét, akik ugyan más bőrszínnel és más szavakkal rendelkeznek, mégis szomorúak.

02.: 
Magyarország egy kulturálisan érett ország! Vegyük ezt át tőlük!

03.: 
A magyar polgárok jobban aggódnak a koreaiakért, mint a koreaiak. 

04.: 
Nagyon szépen köszönöm a budapesti embereknek.

05.: 
A magyarok azt mondják, "Sajnálom.", nagyon hálás vagyok ezért. 

És még rengeteg hasonló komment van, a koreai emberek többsége hálás azért, hogy megemlékeztünk a halottaikról, hogy ilyen sok ember ment gyertyát gyújtani, olyan sok ember vitt fehér virágot a halottaknak.

TOP 6 negatív komment:
01.: 
Nem látom a hitelességet, túl gyorsan reagáltak. 

02.: 
A magyar kormány inkompetens, ez a kormány bűn! 

03.: 
A magyar kormány felelőtlen, hagyta, hogy egy leharcolt hajó vízre szálljon.

04.:
 Nem utazhatsz olyan országokba, amik fejletlenek vagy rasszisták. 

05.:
 Ez a felelősségtudat csaknem a csirkék szintjén van.

06.: 
Mostantól a "Magyarországra való utazás" nem szerepel a szótáramban, nem tudtam, hogy ez egy vad ország.

Fontosnak gondolom megemlíteni, hogy a gyönyörű megemlékezések ellenére a netizenek Magyarországot elkönyvelték egy elmaradott, "barbár" országnak és az ukrán kapitányt, aki a balesetet is okozta meg akarják öletni, hogy ezzel vezekeljen a bűneiért. 
Viszont összességében elmondható, hogy a koreai nép egy része per pillanat nagyon utálja Magyarországot, annak kormányát és annak ügyintézését. Rengeteg olyan kommentet olvastam, ahol cinikusan, a rasszizmusra utalva azt fejtegették, hogy vajon mért nem segítettek azonnal és mért hagyták figyelmen kívül a mentőhelikopter kérést. 
De ne felejtsük el, hogy ez nem az egész országra, az összes polgárra igaz. Rengeteg olyan ember van Dél.Koreában, akik szeretnek minket és senkit se hibáztatnak, örülnek, hogy megemlékezünk halottaikról. 
Remélhetőleg ez a baleset nem fogja végérvényesen megrontani a két ország kapcsolatát és az ügy végére a koreai netizenek is megbékélnek. 

1 megjegyzés:

  1. Erre még rásegít pár olyan ember aki az országot szidja/teszi felelőssé a balesetért,direkt szítják a tűzet.4 éve élek Koreában
    és alapjában szeretik a magyarokat.

    VálaszTörlés