Manapság nem könnyű színésznek lenni, főleg nem Dél-Koreában, hiszen nemcsak a gyakornoki évek a nehezek, hanem a munkaszerzés is. A feltörekvő színészeknek megkel küzdeniük a szerepekért a már bevált, nagy nevekkel, akiket bármennyi kor felett beraknak akár egy középiskolás sorozatba csak azért, mert ismertebb, népszerűbb vagy mert van bennük potenciál, illetve egyre több az idol színész is, akik szintén népszerűek a zenéjüknek, csapatuknak köszönhetően, így könnyen elcsakliznak egy-egy szerepet.
Ezen okok a koreai sorozatokat teljesen átalakította, ami a színészgárdát illeti, hiszen a húszas vagy harmincas éveinek elején járó fiatal színészek és színésznők kiszorulnak, elvesztették a jelenlétüket a képernyőkön, hiszen a fentebb felsorolt okok miatt a producerek nem akarnak ismeretlen, új arcokkal dolgozni, főleg nem főszerepben. Ezt a dolgot erősíti két, jelenleg is futó sorozat a "The King: Eternal Monarch" Lee Min Ho és Kim Go Eun, valamint a misztikus "Born Again" Jang Ki-yong és Jin Se-yeon főszereplésével. Hiába az ismertebb név a "The King" esetében, még Lee Min Ho se tudta bevonzani a koreai nézőket a TV képernyője elé, hiszen 6,5%-ot tesz ki a nézettségi arány, ami jóval alacsonyabb a vártnál, míg a "Born Again" kb. 2%-os nézettséget produkál. Annyira nem akarják a nézők befogadni az új színészeket, hogy a csak fiatal színészekből álló romantikus fantasy a "Welcome" és a romantikus "A Piece of Your Mind" is alig érte el az 1%-os nézettséget és hamar törlődött a már befejezett két sorozat az emberek tudatából.
A fentebb felsorolt sorozatokkal szemben az olyan drámák, mint a "Crash Landing On You" (21,68%-os nézettségi aránnyal), "The World of the Married" (18,8%-os nézettséggel), vagy a "Hospital Playlist" (13,2%-os nézettségi aránnyal) producerei olyan színészeket alkalmaztak, mint Hyun Bin, Son Ye-jin, Kim Hee-ae vagy Jo Jung-suk, így garantált sikert arattak.
Mivel esélyt sem kapnak a fiatal színészek, csiszolatlan gyémántokká vállnak, anélkül, hogy megtudnák mutatni, hogy mire képesek. A szakértők szerint a főszereplők életkorának növekedése nagyrészt a termelési költségek növekedésének és a televíziós iparág heves versenyének tulajdonítható. "A termelők és a TV-állomások általában biztonságosabb stratégiát választanak" - nyilatkozta Park Ji-jong, kultúrkritikus. "Megpróbálják nem vállalni azt a kockázatot, hogy olyan megbízhatatlan színészi képességekkel és nyilvánosan elismertség nélküli színészeket vagy színésznőket alkalmaznak egy-egy szerepre."
Ezek után jogosan felmerül a kérdés, hogy akkor mi lesz a színészekkel, akik fiatalok, nincs elég tapasztalatuk, a producerek és a nézők se bíznak bennük? Ennek eredménye az lett, hogy olyan platformokon próbálkoznak, mint a Netflix, ahol nem számít a nézettség, a rekord döntés és van pénz újabbnál újabb sorozatokra. Ezek a platformok adnak lehetőséget nekik, hogy beindítsák a karrierjüket. Kim Dong-hee és Park Ju-hyun főszereplésével készült tinédzser, krimi dráma az "Extracurricular" a Netflix saját gyártású koreai sorozata, mely jelenleg is fut, de már most nagyon jót tett a két fiatal színész karrierjének, hiszen a vártnál jobb alakítást nyújtanak, így felkeltették az emberek figyelmét.
"A fiatalabb generáció rajta tartja a szemét a Netflix-en, amely megengedheti magának a saját gyártású, nagy költségvetésű sorozatokat, nem törődve a nézettséggel vagy a webes drámákat készítő stúdiókkal" - nyilatkozta Park Ji-jong.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése