Ha a videoklipeket be kéne csoportosítani, beszélhetnénk alacsony és magas-költségvetésű, valamint középkategóriás MV-kről. De mitől lesz valami alacsony, közép vagy magas kategóriás? Most 15 olyan méregdrága MV-t szeretnék nektek bemutatni, amelyek valóban egy vagyonba kerültek a helyszín, a profi csapat, a háttér, a ruhák és a többi miatt. Nézzük~
Önmagában talán nem gondolnánk azt, hogy a "Love Song" magas költségvetésű MV, de ahhoz, hogy a videoklipet letudják forgatni, konkrétan két repülő teret is le kellett záratniuk a felvételek miatt, hiszen a kifutópályákat használták. Ha ez nem lett volna még elég a legprofibb csapatot és legmodernebb technikákat alkalmazták, így mindent összevetve 200 000$-ba (kb. 55 000 000 Ft) került a videoklip a YG Entertainment-nek.
A két szexi kém közötti románcot bemutató "Troublemaker" MV se egy-két forintjába került a Cube Entertainment-nek, hiszen a divatos, drága ruhák ára és a luxus szállodai szobák bérleti díja sokat nyomot a latba, így a videoklip mindennel együtt közel 210 000$-ba (kb. 57 750 000 Ft) fájt az ügynökségnek.
A kémkedős koncepció nagyon illet a lányok "Like a Cat" című dalához/videoklipjéhez, de ez sem volt olcsó mulatság az FNC Entertainment számára. Az aprólékos felszerelések, a ruhák, a technika, a munkaerő és így tovább 250 000 $-jába (kb. 68 750 000 Ft) került az ügynökségnek.
Ailee ismét egy új oldalát mutatta meg "Home" című dalával. Yoon Mirae-val kiegészülve egy ütős dalt és videoklipet kaphattunk, ami megütötte a mércét, de Ailee ügynökségének a pénztárcáját is. Az MV összköltsége kb. 250 000-300 000 dollárra tehető, ami kb. 68 750 000 - 82 500 000 forint közé tehető.
Nemcsak, hogy két verzióban kellett az EXO debütáló videoklipjét leforgatni, de mindkettőben magas grafikai tudással kellett rendelkeznie a készítőknek, hiszen az EXO PLANET történetét mutatták be és mind a 12 tag természetfeletti képességét is reprezentálniuk kellett, aminek az elkészítése nem kis időt, energiát, szaktudást és pénzt igényelt a speciális effektek miatt. A CGI technika költségei nagyon megdobták a büdzsét, így a vége a dolognak 270 000 $ lett (kb. 74 250 000 Ft).
A gyönyörű videoklipben nemcsak drága ruhában táncoltak és énekeltek a lányok, de luxus helyeken is jártak, ami szintén sokat dobott a költségeken kiegészülve sok minden mással az MV összköltsége 300 000$ (kb. 82 500 000 Ft) lett.
A becslők a "Devil" értékét kb. 300 000$-ra (kb. 82 500 000 Ft) becsülték, ami köszönhető a motoros, az autó üldözéses és a szerencsejátékos jeleneteknek, amitől az egész klip egy West Side Story fillinget kapott. Nem mellesleg a robbanós jelenet is megdobta egy kicsit az SM büdzséjét.
Ailee ismét egy új oldalát mutatta meg "Home" című dalával. Yoon Mirae-val kiegészülve egy ütős dalt és videoklipet kaphattunk, ami megütötte a mércét, de Ailee ügynökségének a pénztárcáját is. Az MV összköltsége kb. 250 000-300 000 dollárra tehető, ami kb. 68 750 000 - 82 500 000 forint közé tehető.
Nemcsak, hogy két verzióban kellett az EXO debütáló videoklipjét leforgatni, de mindkettőben magas grafikai tudással kellett rendelkeznie a készítőknek, hiszen az EXO PLANET történetét mutatták be és mind a 12 tag természetfeletti képességét is reprezentálniuk kellett, aminek az elkészítése nem kis időt, energiát, szaktudást és pénzt igényelt a speciális effektek miatt. A CGI technika költségei nagyon megdobták a büdzsét, így a vége a dolognak 270 000 $ lett (kb. 74 250 000 Ft).
A gyönyörű videoklipben nemcsak drága ruhában táncoltak és énekeltek a lányok, de luxus helyeken is jártak, ami szintén sokat dobott a költségeken kiegészülve sok minden mással az MV összköltsége 300 000$ (kb. 82 500 000 Ft) lett.
A becslők a "Devil" értékét kb. 300 000$-ra (kb. 82 500 000 Ft) becsülték, ami köszönhető a motoros, az autó üldözéses és a szerencsejátékos jeleneteknek, amitől az egész klip egy West Side Story fillinget kapott. Nem mellesleg a robbanós jelenet is megdobta egy kicsit az SM büdzséjét.
Az utópisztikus jövő precíz bemutatása háttérdíszlettel, a bonyolult ruhák és számos extra költség miatt a 2NE1 ezen videoklipje lett talán a legdrágább, hiszen 500 000$-ba (kb. 137 500 000 Ft) került a YG Entertainment számára.
A klipet az 1980-as években történt gwangju-i mészárlás/felkelés ihlette (bővebben itt), érdekesség, hogy a történelmi eseményt az UNESCO beválogatta a világ emlékezete nevű programba. Maga az MV 706 000$-ba (kb. 194 150 000 Ft) került, hiszen egy komplett mini drámát kaptunk.
A lányok debütáló videoklipje még ha nem is feltétlen tűnik méreg drágának, mégis 900 000$-ba (kb. 247 500 000 Ft) került, mire összeadták a költségeket. Viszont, amikor forgatták a videoklipet infláció volt Dél-Koreában, így az infláció becslők az MV valódi értékét 950 000$-ra (kb. 261 250 000 Ft) becslik.
Már magát a klipet is Kaliforniában forgatták az Universal Studios-ban, így nem meglepő, hogy a Dél-Koreától távol eső helyszínen forgatott videoklip végül 900 000$-ba (kb. 137 500 000 Ft) került, hiszen nemcsak az utazás költségeivel, a bérleti díjakkal kellett számolnia a Woollim Entertainment-nek, hanem a technikát is meg kellett fizetnie, hogy a srácok szuperhősökként szerepelhessenek.
A "Cry Cry" a “Lovey Dovey” című daluk folytatása volt, és mindkettőről elmondható, hogy egy bonyolult bűnügyi drámát láthatunk, mely precízen ki volt dolgozva. Mindkettő mozgatórugója a bosszú és a család felé érzett szeretet volt. A két MV összköltsége 1 000 000 $-t (kb. 275 000 000 Ft) tett ki.
Habár a téma, amit feldolgoznak az "One Shot"-ban átlagosnak mondható, hiszen hol nem láttunk még rivális bandákat egymás ellen harcolni? Viszont a befejezés valami egészen új, főleg, hogy kétféleképpen is értelmezhetjük a végét. Mindenesetre a videoklip összköltsége 900 000-950 000$ (kb. 137 500 000 Ft- 261 250 000 Ft) közé tehető, így az egyik legdrágább K-Pop MV-nek nevezhetjük.
Az SM Entertainment már a 90-es években is magasra tette a mércét, már akkor is igyekeztek az akkori legmodernebb technikával, effektekkel, megoldásokkal dolgozni (már használták az akkor gyerekcipőben járó CGI-t is), így nem meglepő, hogy a S.E.S "Love" című videoklipje végül 1 000 000$-ba (kb. 275 000 000 Ft) került az ügynökségnek. Emellett a videoklip egyes jeleneteit feltehetőleg az USA-ban forgatták, így az utazási költségek is rátettek a klip értékére.
Igazság szerint nem tudni pontosan mennyibe került a videoklip, de ha összeadjuk a speciális effektek, a többszöri ruhaváltás és a bonyolult hátterek költségeit biztos, hogy nem kevés összeget kapunk a végére. A videóban megjelenik egy óriási szobor, vízesés, tűzgolyó, hulló padló és még sorolhatnám, amelyek mind speciális effekteknek köszönhető és nem kis szaktudást igényelnek.
Talán a ˇKill This Love" és a "Ddu-ddu Ddu-ddu" a két eddigi legdrágább MV, habár nincs konkrét adat, de a lányokon nagyon drága, luxus márkás ruhák vannak, a munkálatokkal is a legjobb szakembereket bízták meg, és nem utolsó sorban kiemelném a díszletet. Gondoljunk csak a "Kill This Love"-ban szereplő óriás medvecsapdára, az orgonára, és a CGI technikára. Míg a "Ddu-ddu Ddu-ddu" esetében kiemelném a tankot, amin Jennie fekszik és azt az antik, kristálylámpát, amin Rosé hintázik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése