Kérdezz-felelek válaszok, avagy egy mini interjú a szerkesztőséggel - KÉrdekesség

2017. júl. 19.

Kérdezz-felelek válaszok, avagy egy mini interjú a szerkesztőséggel

Nem rég elérte a facebook oldalunk az 1100. kedvelést, aminek örömére egy kis játékra invitáltunk titeket, mind facebookon, mind instagramon. Facebook oldalunkon kérdéseket tehettetek fel nekünk, míg instagram oldalunkon egy hetes kihívás zajlik egészen péntekig. Most a válaszainkat olvashattátok, vagy egy mini interjút velünk? 


Ki az ultimate biasotok? 
Rebeka: Yang Yoseob 
Minhyun: Key (SHINee) 
Sisi: B.A.P Zelo 
Be_ta: Az ultimate biasom Ok TaecYeon a 2pmből,de nem szoktam különbséget tenni köztük, mivel minden tagot ugyanúgy imádok,de ha választani kéne, akkor ő az. 
Laura: BTS Suga 
~~: Azt hiszem, elmondhatom magamról, hogy eljutottam arra a szintre, amikor már nincsenek kedvencek. Nem tudok, tudnék különbséget tenni idolok között, s kiemelni egyetlen egy embert.

Mióta vagytok kpop fanok? 
Rebeka: 2009 óta 
Minhyun: Kb. 5 éve vagyok k-pop fan. 
Sisi: Idén októberben lesz 7 éve. 
Be_ta: Egészen pontosan nem tudom, mióta vagyok kpop fan, de 4 éve biztosan, ha nem több. 
Laura: Körülbelül 3-4 éve vagyok k-pop fan, de csak 1 éve foglalkozom állandóan a k-popppal. 
~~: Huh... Jó rég óta. Nem tudom pontosan, olyan 7-8 éve. 

Szoktatok e doramakat nézni? Ha igen melyek a kedvenceitek? 
Rebeka: Rengeteg doramat nezek. Nincs kedvencem, de az It's okay That's love-ot nagyon szeretem. Minhyun: Igen, szoktam doramákat nézni, bár sajnos mostanában nincs rá időm. Kedvenceim közé tartozik a Bad Guys (2014), School 2013, City Hunter, Blood és a Liar Game. 
Sisi: Idén nem nagyon volt rá időm az első dorama amit láttam a Full House volt, bele szerettem és utána jöttek szép sorjában a jobbnál jobb művek. Ezek állnak a legközelebb hozzám: You are beautiful, Salamander Guru and The Shadows, My love from the star, Boys Ower Flowers, Full House take 2, Scholar Who Walks the Night, W és most nézem a Moonlight Drawn by Clouds- t. Bocsi, de egyet nem tudok kedvencnek jelölni. 
Be_ta: Szoktam doramakat nézni viszonylag sokat, a kedvencem a Lets fight,ghost!, a Who are you?, Wonderful days, és a Kill me heal me. 
Laura: Szoktam dorámákat nézni kedvenceim a Hwarang, Dong Yi, A palota ékköve, Love in trouble, Flower in prison, K2, Six Flying Dragons. 
~~: Persze, hogy szoktam. Szabadidőmben vagy sorozatozok (nem csak koreai), vagy olvasok. A kedvencem egyértelműen a Dream High, KSH itt, ebben a sorozatban lopta el a szívemet és azóta se adta vissza.  

Voltatok e már kpop koncerten, és mely bandák koncertjeire mennétek még el szívesen? 
Rebeka: Voltam koncerten. A Teen Top-en. Oh, rengeteg banda koncertjére mennek. El se tudom dönteni. 
Minhyun: Nem tudtam még elmenni egy k-pop koncertre sem, de szeretnék a közel jövőben. Szívesen elmennék egy GOT7,Boyfriend, SHINee vagy Block B koncertre. 
Sisi: Most idén voltam először kpop koncerten pontosabban a B.A.P koncerten és szeretnék eljutni 24K fellépésére is, de BTS, Got7, Jay Park, Super Junior, 2pm, Jessi, talán ezek azok, amikre nagyon el szeretnék menni. 
Be_ta: Nem voltam még soha kpop koncertem, csak Jrock koncin, de minden álmom eljutni egy 2pm koncertre. 
Laura: Még nem voltam K-pop koncerten, de legszívesebb BigBangre vagy Block B-re mennék.
~~: Még nem voltam, de valahogy nem is érzek rá késztetést. 

Kedvenc előadóitokat melyik külföldi hírességgel látnátok szívesen egy dal/fellépés erejéig? 
Rebeka: Nem szívesen látnám őket külföldi előadókkal. 
Minhyun:Ez egy jó kérdés, de egy kis gondolkodás után azt mondanám, hogy Key-t (SHINee) megnézném Lady Gaga oldalán, vagy Ailee-t Beyonce mellett. 
Sisi: Semelyikkel. 
Be_ta: Ezen még soha nem gondolkoztam, először egyből Brad Pitt, és Kit Harington jutott eszembe, de mivel ők színészek, ezért Roo Panest mondanám, ha énekest kell. 
Laura: Sugát Lil Waynel imádnám egy dalban. 
~~: Mivel nincs kedvenc idolom, ezért Simon Curtis mellé keresnék valakit. Most nem jut eszembe senki, aki illene hozzá, de igen. 

Honnan szerzitek az érdekességeket? 
Rebeka: Mivel én zene ajánlót írok, ezért saját kútfőből. 
Minhyun: Angol vagy német nyelvű oldalakat olvasok, de a legtöbb ihletet eddig youtube videókból merítettem. 
Sisi: Mivel én készítem a divatcikkeket leginkább külföldi weboldalakról, online web áruházakból pedig az árakat. 
Be_ta: Általában angol, vagy német oldalakról olvasgatok, de van mikor a koreai oldalakról is szerzek egy két infót, vagy pedig műsorokat nézek, amiben az adott idol szerepel. 
Laura: Az érdekességek megtalálásában általában egy cikk segít, ami megadja, az alap témát majd ahhoz keresek még infókat, általában angol oldalakról. 
~~: Külföldi oldalakról. Fordítunk, nem lopnánk el más emberek munkáját. 

Lesz majd vlog valamikor?
Rebeka: - 
Minhyun: Szerintem nem, hiszen messze lakunk egymástól, így közös vlogot nem tudnánk összehozni, hogy külön-külön lesz-e nem tudom. Részemről gyűlölöm a kamerát és az előtte való szereplést. ^^”” 
Sisi: Nem tudok róla. 
Be_ta: - 
Laura: Nem tudom, hogy lesz-e vlog. 
~~: Nos... A dolgok jelenlegi állása szerint nem valószínű. Nincsenek meg hozzá a tárgyi feltételek. 

Én arra lennék kíváncsi, hogy ki mikor csöppent bele a kpop/kdráma világába? (És ha nem túl indiszkrét, ki hány éves?) 
Rebeka: Én nagyjából 8 éve a kpopba és 7 a dorama világába. 18 vagyok. 
Minhyun: Egy volt barátnőm mutatta elsőnek a k-popot, igazság szerint kezdetben nem is tetszett, hiszen nagyban benne voltam a j-rock korszakomban. 16 éves lehettem, amikor egyszerre kezdtem el j-popot és k-popot hallgatni, és a NU’EST – Face című dalával szerettem bele a k-popba. K-drámát olyan 3-4 éve kezdtem el nézni, az első, amit láttam a City Hunter volt. Májusban töltöttem a 21. életévemet ^^. 
Sisi: Lassan már 7 éve és a kdrámába pedig kb. fél évre rá lehetett nem emlékszem pontosan. 18 éves vagyok. 
Be_ta: Én még akkor csöppentem bele a koreai popkultúra világába mikor már a japán kultúra és az animék nem keltették fel úgy az érdeklődésem, mint régen, és egyre inkább beleszerettem a stílusokba, amit a különféle bandák mutatnak. Egyébként 15 éves vagyok, hamarosan töltöm a 16-ot. 
Laura: 2014-ben hallottam először k-popot, most 14 vagyok. 
~~: Teljesen véletlenül. Youtube kidobott egy SuJu fan MV-t és elkezdődött. 19 jelenleg. 

Mikor döntöttétek el, hogy részt akartok venni a Kérdekesség munkálataiban? 
Rebeka: 2-3 hónapja láttam talán a hirdetést, hogy tagfelvétel van, gondoltam miért ne? 
Minhyun: Amikor első körben meg lett hirdetve már akkor jelentkezni szerettem volna, de addig agyaltam rajta, míg lemaradtam a kívánt helyről (akkor is pletyka szerkesztőnek szerettem volna jelentkezni), de adódott még egy lehetőség, és úgy lettem tagja a szerkesztőségnek. Azóta igaz abba hagytam a pletyka rovatot, de továbbra is cikkeket írok, emellett az instagram oldalunkért felelek.
Sisi: Igazából egyik este mikor mentem aludni azon gondolkodtam, hogy lassan végzek a sulival és kéne egy hobbi. Fanfiction írásban állapodtam meg magamban, de reggel mikor nem tudtam aludni és szintén ezen gondolkodtam eszembe jutott az oldal, végül elvetettem a gondolatot, mert mindig időhiányban voltam vagy fáradt a gyakorlat miatt. Pár napra rá megemlítettem a barátnőmnek és ő bíztatott a jelentkezésre. 
Be_ta: Egyszer nagyon unatkoztam otthon, mivel nem volt semmi programom, és az oldal cikkeit olvastam mikor eszembe jutott milyen jó lehet magam megírni ezeket, és talán még az angolt is tudom gyakorolni közben. Úgyhogy megérdeklődtem, hátha bejön és legalább lesz valami plusz hobbim. 
Laura: Nem tudom mikor döntöttem el, hogy szeretnék részt venni az oldalban, hirtelen ötlet volt. 
~~: Alapító vagyok. Egy álmatlan éjszakán kipattant a fejemből, hogy "Huh... Csinálni kellene valamit..." és megszületett ^^. 

Csináltok-e mást a blogoláson kívül (pl. adminkodás más oldalon, dalfordítás, ficiírás)? 
Rebeka: Régen volt oldal, amit az egyik barátnőmmel kezdtünk elég jól is ment, de nézeteltérések voltak. Egy két dalfordításom van es rengeteg ficit írtam/írok, csak sajnos befejezni nem tudom őket.
Minhyun: Igen, a Kouyu Fansub-nál vagyok admin és fordító. 
Sisi: Nem. 
Be_ta: Igen, írtam/írok néha fanfictionoket, de a fanart rajzolás gyakoribb nálam. 
Laura: Írtam már fanfictionokat 
~~: Nem igazán. Most jelenleg próbálom kitanulni a weboldal szerkesztést + webshop készítést.

Milyen pozitív vagy negatív élményben volt részetek mióta csatlakoztatok? 
Rebeka: Eddig szerencsére még nem volt rossz élmény. 
Minhyun: Számomra pozitív, hogy vannak aktív olvasóink, mind facebook, mind instagram oldalunkon (és néha-néha akad blogon is), jó érzéssel tölt el, amikor olvasok egy-egy megjegyzést, volt olyan komment, amin nevettem is, mert teljesen oda vágott (megsúgom halkan, instán volt a HunHan-os érdekesség alatt). Negatív az inkább a munkámmal kapcsolatos, hiszen nem tudok olyan sűrűn cikkeket írni, és érdekességeket összegyűjteni, mint szeretném. 
Sisi: Negatív nem igazán, vagyis nem jut eszembe egy se. Pozitív hogy folyamatosan fejlődhetek.
Be_ta: Szeretem ezt csinálni végül is, mert mikor már nincs semmi fontosabb dolgom jó egy kicsit leülni és írogatni, és van mikor én is új dolgot tudok meg emiatt akár a kedvenceimről is. A negatívum az, hogy nem gondoltam volna, hogy ilyen kevés lesz az időm, nem úgy, mint pár hónappal ezelőtt, és mindig azon kattogok, hogy hogyan pótoljam be a hosszabb-rövidebb elmaradásaimat. 
Laura: Pozitív hatás hogy nem vagyok lusta utána nézni valaminek, ami érdekelne és találok egy csomó mindent keresgélés közben, amit amúgy én sem tudtam. 
~~: Pozitív: A szeretetett és a támogatás. Ha ezt a két dolgot nem kapnánk meg, már rég feladtuk volna, legalábbis én biztosan. Negatív: Amikor lopással vádoltak meg, hogy az ötlet kopi. Még mindig fáj, mert a blogon szinte minden saját.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése