A DBSK egy sikertörténet volt egészen 2009-ig, előbb viszont érdemes megnézi, hogy mit értek el öten a koreai és a japán zene iparban, mert tagadhatatlan, hogy maradandót alkottak.
2004 január 14-én jött ki az első kislemezük ’Hug’címmel ami az év tizennegyedik legsikeresebb lemeze volt. Rookie csapattól hatalmas teljesítmény volt, szerintem, még akkor is ha a k-pop abban az időben nem volt elárasztva ennyi fiú bandával. 2004 októberében vissza is tértek TriAngle stúdióalbumukkal ami első helyen debütált a toplistákon (!) és az év nyolcadik legsikeresebb lemeze lett. 2005-ben debütáltak Japánban is, amit egyből egy öt állomásos turné követett. 2005-ben jelent meg a második stúdióalbumuk ami ugyancsak a negyedik helyen végzett az év legsikeresebb lemezei között. Ebben az évben kapták meg az Mnet Music Video Fesztiválon a legjobb videó klipnek járó díjat valamint a közönségdíjat is elvihették.
2006-ban Ázsiai turnéra indultak, a turnéállomások között ott volt Kína, Thaiföld és Malajzia ahol ők voltak az első koreai előadók. Szintén abban az évben visszatértek a Sky című koreai kislemezükkel, amivel elsőként sikerült bekerülniük az Oricon Top 10-es listájába. Szeptemberben visszatértek harmadik koreai nagylemezükkel ami „O”-Csong.Pan.Hap címet kapta. Az album az év legsikeresebb lemeze lett Koreában. Az évvégi MKMF Music Fesztiválon 4 díjat nyertek, ők lettek az Év Előadói és a Legjobb együttes kategóriában is,valamint a Golden Disk Awardson elvihették a Teszangot és a Poszangot. 2008 január 16-án Purple Line című dala az Oricon slágerlistájának első helyén végzett. Rekordot állítottak fel Japánban mivel ők voltak az első koreaiak akik vezették az Oricont. A Mirotic című albumuk szeptember 24-én jelent meg, azonban a megjelenést 2 nappal elkellett tolni az előrendelések miatt. Az album négy hónappal később elérte az 500.000 eladást amire 6 éve nem volt példa az országban. Huszonötödik japán kislemezük Kiss the Baby Sky 2009 januárjában jelent meg amely sokadikszorra is az Oricon első helyén végzett. Ők lettek az első koreai együttes akik felléphettek a Tokyio-Domban Japán legnagyobb koncertstadionjában.
Rengeteg sikeres kislemez és nagylemez után amelyekkel rekordokat döntögettek és beírták magukat nem csak a k-pop de a világ zenei történelmébe 2009-ben elérkezett az az idő amivel pontot tettek az öt tagú DBSK sikertörténetére. Július 31-én Hero, Micky és Xiah pert indított az SM ellen mivel az 13 éves szerződést állított ki amibe a tagoknak nem volt beleszólásuk, valamint a banda programjaiba sem. A fiúk egy lepukkant lakásban éltek és a bevételeket sem osztották el igazságosan. Nem árt megjegyezni, hogy amikor a pert bejelentették az SM részvényeinek értéke 10%-ot zuhant.
A tagok híresek voltak arról, hogy mennyire jóban voltak egymással, mégis felmerül a kérdés, hogy miért csak három tag perelte a kiadójukat. 2010 áprilisában a TVXQ Japán kiadója bejelentette, hogy a három perlő tag JYJ néven alapít triót Japánban. Vannak pletykák arról, hogy az SM külön beszélt a tagokkal és Maxot meg U-knowot sikerült meggyőzniük, hogy maradjanak.
Max és U-know tehát maradtak az SM-nél továbbra is DBSK néven. A Cassopeia (a rajongó táboruk) két részre szakadt és a JYJ-nek igazat adó rajongók Orion néven csoportosultak. A két fandom között pedig elkezdődött a sárdobálás, mindkét oldal árulónak nevezte a másikat.
2011-ben az immár duóra csökkent TVXQ visszatért és továbbra is sikeresek maradtak.
Szeptemberben JYJ is visszatért és egyből elsők lettek az Oricon listán. Azonban a trió újabb akadályba ütközött hiszen az Avax (a kiadójuk) 2010 szeptemberében hirtelen felfügesztette a szerződésüket. A JYJ és a kiadó teljesen más véleményen volt, hogy miért is történt ez. A tagok szerint azért, mert az Avex olyan feltételekben akarta megváltoztatni a szerződésüket amiket ők elutasítottak.
2012 novemberében az SM elleni pert közös megegyezéssel lezárták.
A trió az Avax Groupot is perelte. A perből győztesen jöttek ki, a kiadó több millió dollár kártérítést fizetett ki valamint a szerződési feltételeket is könnyítették.
Ez a csapat remek példa arra, hogy a k-pop nem csak csillogás és nevetés. Személy szerint az SM kiadót utálom a legjobban. Tönkretettek egy olyan bandát, akiket még ma is a k-pop királyainak neveznek. Persze nem arról van szó , hogy a duó és a trió külön nem lenne jó, de mindenki érzi, hogy az nem ugyanaz.Ez az öt fiú akik együtt a legsikeresebb koreai csapat lett, akik annyira jóban voltak ,mára talán nem is beszélnek egymással. Azt még hozzá tenném, hogy az SM miatt a JYJ nem léphet fel semmilyen koreai csatornán, koncertjeiket sem közvetíthetik sehol. Tulajdonképpen ki vannak tiltva a hazai piacról. De a fiúk nem törtek meg, mert szoló előadóként, színészként és musical sztárként is jelen vannak.
A TVXQ ezzel szemben ott promotállhat ahol kedve tartja.
Nem ez volt az SM első ilyen huzása, hiszen az 1990 évek hírességei a HOT is hasonló okok miatt oszlott fel. A probléma az, hogy nem is ez volt az utolsó ilyen lépés gondoljunk itt az EXO-ból kilépett Luhanra, Kris-re és Tao-ra, valamint a SuJu-s HanKyung-ra akik mind perelték az SM Ent.-et. Sokan azt mondják, hogy ezek az idolok csak hisztiztek amikor kiléptek, de kezdenek annyian lenni a kilépők, hogy már nem nagyon lehet az idolokra kenni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése