A K-Pop sötét oldala: A szponzorok - KÉrdekesség

2020. jan. 22.

A K-Pop sötét oldala: A szponzorok

Valószínűleg sokan hallották már azt a szót, hogy "szponzor", "szponzorálás" esetleg "szponzorált tartalom", ha máshol nem is YouTubeon már egészen biztosan. A szponzor szó jelentése a wikiszótár szerint: "anyagi támogató intézmény vagy személy, amely egy művészt, sportolót vagy közhasznú szervezetet önzetlenül vagy reklámozásért cserébe pénzel". Igen, ezzel nincs is gond, teljesen természetes, normális dolog, ha valaki egy ígéretes tehetséget támogat, azonban - mint mindig - Koreában ez egy kicsit máshogy zajlik. 
Most egy olyan férfi gyakornok történetét mesélem el, aki véletlenül egy olyan ördögi körbe pottyant bele, amiből nagy eséllyel soha vagy csak nagyon sokára fog csak kilábalni. A cikk egy koreai dokumentumfilm alapján íródott, amiben egy a nevét elhallgató gyakornok vallott. 
"Az ügynökség egyik munkatársa felhívott és ezt mondta: "Nehéz gyakornoknak lenni, igaz? Gyere ki egy percre. Menjünk el enni. Amíg eszünk jön majd még valaki."
Egy gazdag, házas nő volt. Ők igazán élvezik a bárokat."

Az első találkozok alkalmával a gazdag, koreai nő ajándékokkal lepte meg a gyakornok fiút, majd még "pénzjutalmat" is adott neki.

"Eleinte zsebpénzt adott nekem. Talán 80 000 wonnal (20 600 forint) kezdődött, majd legközelebb 100 000 wont (25 700 forint) , később 200 000 wont (51 500 forint) adott, majd így tovább nőtt az összeg."

Mivel a fiúnak nem volt más bevételi forrása engedett a csábításnak és elfogadta a pénzt, mivel az asszony örömmel adta. Miután a nő majdnem megszerezte a fiú teljes bizalmát, egy viszonylag nagyobb összeget ajánlott fel.
"Aztán azt mondta: "Sokat gondolkodtam ezen és pénzt fogok utalni neked." és egy millió wont (257 500 forint) utalt át nekem. Teljesen lesokkoltam. Folyton ezt kérdezgetem: "Megengedi, hogy megtartsam? Mit kellene tennem? Elfogadhatom?"
De utána megnyugtatott és ezt mondta: "Csak vedd el, szívesen adtam. Rendben van. Sok a kiadásod."
Körülbelül 4 hónappal később egy üzenetet küldött nekem, amiben ez állt: "Mostanság olyan magányos vagyok. Át tudsz jönni?"
Amire én azt válaszoltam, hogy "De van férjed.", de erre azt mondta, hogy a férje dolgozik és aznap haza se jön. Általában a szponzorok skinshipet (ez egy olyan szó, ami a fizikai kontaktusra utal) vagy hogy maradjunk egy egész éjszakát velük."

A fiú kellemetlenül érezte magát az üzenetváltást követően, ami miatt udvariasan elutasította a kérést és megígérte, hogy az asszony összes pénzét vissza fogja fizetni, ám ekkor a nő hozzáállása 180°-os fordulatot vett.

"Ezt mondtam neki: Nem hiszem, hogy ez helyes lenne. Tudom, hogy pénzt fogadtam el magától, de ez nem helyes. Sikeres leszek és mindent vissza fogok fizetni, ezért kérem, ne keresse tovább a kapcsolatot. Ezután kinyomtatta a számlakivonatát és ezt mondta nekem: "Olyan sokat tettem érted, és most ezt érdemlem?!". Azt hiszem őrült volt, de ezt akkoriban nem tudtam."

A végén a gyakornok rájött, hogy ez egy olyan ördögi kör, amiből nem tudnak kilépni, mivel nincs más választásuk, mint egyre mélyebbre és mélyebbre süllyedni szponzorált adósságban, hiszen a környezetükben mindenki ezt mondja: "Csak fogad el, szponzorálnak téged, szóval csak vedd el.".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése