Ügynökségek nyomában: Interjú egy ex-SM gyakornokkal - KÉrdekesség

2019. jan. 4.

Ügynökségek nyomában: Interjú egy ex-SM gyakornokkal

Korábban már volt szó arról, hogy milyen az élet a JYP Entertainment vagy a YG Entertainment gyakornokaként, viszont a BIG3 harmadik tagját még nem veséztük ki, ami nem más mint az SM Entertainment. Most az SM egy volt gyakornokával készült interjút olvashatjátok, aki mesélt a gyakornoki életről, illetve az interjú azért is volt érdekes, hogy azután hagyta ott az SM-et, miután szóba került Tao kilépése az EXO-ból, Kris és Luhan perjei közben, illetve miután rájött arra, hogy nem fog a következő fiúcsapatban debütálni (itt már az NCT-t kell érteni alatta). A fiú egyébként amerikai-koreai, aki 2015-ben még az egyetemi életről és egy barátnőről álmodozott, miután a zeneipar nem jött neki össze. 2015-ben hagyta ott az SM Entertainment-et. /Szerk. megjegyzés: nem tudom ebben az esetben sem, hogy mennyi valóságalapja van a dolognak, vagy hogy az interjú hol készült és kivel, de vírusként lepte el az internetet, és újra-újra felbukkan különböző platformokon./

Találkoztál jelenlegi SM csapatokkal? Ha igen, kikkel és hol?
Az SM csapataival nem igazán találkoztam az alatt a két év alatt, míg ott voltam. Az újabb csapatok közül szinte csak az EXO tagjait láttam, de soha nem tudtam egy idollal sem beszélgetni. A legtöbbjük nagyon magabiztos és keményen dolgoznak, azok alapján, amit láttam.

Kai olyan helyes, mint a képeken?
Hát sminkkel az emberek egy kicsit máshogy néznek ki, de igen, ő nagyon jól néz ki.

Észrevettem, hogy vannak olyan idolok, akiken több a smink, mint más tagokon, vagy éppen gyakrabban változtatnak hajszínt/formát stb... (Például D.O sokkal inkább természetesnek néz ki, míg Baekhyun mindig változik) Hogy vetted észre ez a stylst döntése, vagy az idoloknak van beleszólása a dologba?
Általában a stylst-ok döntenek mindenről, D.O-t a stylst-ja valószínűleg nem változtatja meg túl gyakran. Meglehetősen furán néz ki más hajszínnel, mint az eredeti, már elnézést. Gyakornokként többször beleszólhatunk a hajunkba, a stílusunkba, a kinézetünkbe, de nálunk is a stylst döntött. 

Valaha az ügynökség gyakorolt hatást valakire, hogy csináltasson plasztikai műtétet?
Én csak egy kis füligazítást végeztettem el, mert egy kicsit elálltak a füleim a normálistól, de ha nem feltétlenül szükséges akkor nem csináltatnak, vagy pedig csak szülői beleegyezéssel, ekkor nem kapnak a gyakornokok nyomást erre a dologra. Általában a lányokra erőltetik rá a plasztikai műtétet. 
Szerinted ki a legjobb énekes az SM-nél?
Nem nagyon ismerem az idősebb generációt, ezért lehet a véleményem ellentmondásos, de szerintem Chen-nek van a legjobb hangja az SM-nél, még D.O-nál is sokkal jobb a hangja. Ennek az az oka, hogy Chen vibrato hangja páratlan, és a hangmagasság szabályozása elképesztő.

Szerinted a K-Pop idolok, akiknek rapper a pozíciója megértik a rap történetét és jelentőségét? Úgy érzem, hogy sokan csak szlengekkel fejezik ki magukat, és a kezükkel mutogattak, de valójában nem értik, hogyan jött ez létre és sokkal érdekesebb dolgokról is lehetne akár rappelni. 
Az SM nem igazán fókuszál a rapperekre. Szerintem az egyetlen egy jó rapper, aki az SM-nél van az Chanyeol, mert megvan hozzá a hangja, valóban érdekli a rapp és szeret rappelni. 

Mindig csodálkozom azon a gyakornokokon, akik hosszú évek óta azok (több, mint 5 év) és még mindig nem debütálhattak. Az SM mennyire követi őket nyomon, mennyire győződnek meg arról, hogy a mentális állapotuk rendben van-e és, hogy van-e készségük a túlélésre?
Végül debütálnak. Vegyük példának Suho-t, aki összesen 7 évig volt gyakornok és mindig beszélgetett ez idő alatt más gyakornokokkal. Ha pedig valaki már hosszú ideje gyakornok (kb. 4 év) kilép, és másik ügynökséget keres, ahol tapasztalt gyakornokot keresnek, hogy pár hónapon belül debütáltatni tudjanak egy bandát.

Mennyit keres egy befutott idol?
Nem tudom, hogy mennyi az idolok fizetése, bocsi.

Amikor lebetegszel/megsérülsz míg gyakornok vagy az SM mennyire hagy pihenni?
Ha komoly sérülést szerzel, akkor az SM hagy pihenni, de ha tudsz mozogni, akkor csak egy rövidített menterendet kapsz, vagy csak egy dolgot kell megcsinálnod, mintha mi se történt volna. Nagyon korán elkezdtem ezt a fázist, amikor nem tudtam felkelni reggelente, függetlenül attól, hogy mit mondtam az SM csak pár napig hagyott pihenni.

Mit gondolsz az olyan megjegyzésekről, hogy a perek miatt az SM egy süllyedő hajó lett? Volt zavar az SM-nél a volt EXO tagok perei miatt?
Az SM nem süllyed, tovább folytatta az akcióit, mint addig, sok lehetőségük van a debütáltatásokra, sok gyakornokuk van és sokat vesznek fel. Az EXO "kudarca" nem befolyásolta a gyakornokokat, mert teljesen más rendszerben vagyunk, mint a debütált csapatok, ez a probléma az idol csapat menedzserét/menedzsmentét érintette és a csapatot, nem a gyakornokokat. És, hogy mi a véleményem erről? A szememben Luhan és Kris egy gyenge ember, nagyon sajnálom ezért Tao-t.

Mi volt a személyes véleményed Kris-ről és Luhan-ról?
Úgy éreztem Luhan és Kris nem igazán értették meg az idol élet lényegét, és mentálisan gyengék voltak. /Szerk. megj.: amikor a nagy kilépések és perek történtek, még a srác az SM gyakornoka volt./
Szerinted Kris és Luhan kilépése az EXO-ból mennyire érintette a kínai gyakornokokat? Vezetett ez ellenségeskedéshez?
Nem, az őrült K-Pop rajongók nem látják azt, amit én láttam gyakornokként. Ha csak azért szeretnél gyakornok lenni, mert ott van Oppa és hogy láthasd őt, akkor ezt az egészet felejtsd el, teljesen más a valóság. Nem mondom azt, hogy nem érintette a kínai gyakornokokat a hír, mert igen, viszont összességében rendben voltak. Lay és Tao is összeszedték magukat, de Tao-t nagyon megviselte a dolog. Kris és Luhan pedig csupán gyenge emberek, akik maguk mögött hagyták a tagokat. 

Elég sűrűn perlik be az SM-et a művészeik, nem?
Általában az irreális szerződések miatt kerül végül perre a sor, vagy ha nem bírják hosszú órákon át a dolgokat.

Azt mondtad, hogy garantáltan debütálhattál volna, hogyha megújítod a szerződésedet az SM-mel, és láttad mi történt az EXO-val, akkor miért nem éltél a lehetőséggel? Nem azt mondom, hogy ez őrültség, csak nem értem a perspektívádat. 
Úgy értettem, hogy mint gyakornok nem garantált semmi, de debütálhatsz, ha aláírsz egy 6 éves szerződést, mint gyakornok. A gyakornok akár 15 vagy 16 éves szerződést is kaphatnak, ha jól tudom. Végül pedig, az EXO nem vesz fel új tagokat, legalábbis akkor ez a hír járta, nem kaptunk erről információkat. A következő fiúcsapatban, amely valószínűleg még idén debütálni fog (Szerk.megj.: vagyis 2015-ben, amikor ez az interjú készült, itt már az NCT-re célzott, ami végül 2016-ban debütált), ennek nem voltam a tagja, ha megújítottam volna a szerződésemet újabb 4 évre, akkor helyet kaphattam volna garantáltan a csapatban, de 4 év múlva én 22 éves leszek, egyetemre szeretnék menni és vissza szeretnék térni az Amerikai Egyesült Államokba. Hasonló a kérdés az EXO tagjaival kapcsolatban, hiszen, ameddig többen vannak, mint 6 fő és nem lép ki koreai tag, addig nem látok esélyt arra, hogy új tagot vennének fel a csapathoz.

Korábban azt mondtad, hogy Tao nincs rendben. Ki fog lépni? Mit mondhatsz a nyilvánosság előtt, ha egyáltalán erről bármit mondhatsz? (Szerk. megjegyzés: Az interjú Tao apja vs. SM ideje alatt készült.) 
Sokkal többet, mint te én sem tudok, mert csak egy gyakornok voltam, nem idol, de Tao apja mozgatja a szálakat, nem pedig Tao. Tao nem uralja a helyzetet, ahogy láthattad te is, ha Tao apja és az SM nem egyezik meg, akkor Tao biztos, hogy ki fog lépni az EXO-ból. Ha pedig Tao ki fog lépni, akkor 95%, hogy Lay is követni fogja később, így pedig a 8 koreai srác fogja alkotni a csapatot, mint ahogy eddig is igazán.
Azt mondtad, hogy az EXO és a többiek is nagyon magabiztosak. Valójában EXO-L vagyok, és kíváncsi vagyok. Az EXO tagjai arrogánsak? Vagy nem kötődnek egymáshoz? Mint, ahogy mondták, hogy: "Egyek vagyunk"?
Nem igazán tudom biztosan, de az összes idol magabiztosnak néz ki, akik egyenként is ott vannak, mert mindannyian javítani szeretnének a teljesítményükön, ha így nézzük akkor arrogánsak. De a legtöbb idol úgy tekint a másikra, mint munkatársra vagy barátokra, de sose lesznek legjobb barátok.

Tudod, vannak "párok" az EXO-hoz kapcsolódóan, például Baekhyun és Chanyeol, akiknek a neve Baekyeol. A való életben, hogy van ez? Minden csak játék, vagy van valóságalapja?
Nem igazán tudom. Én azt tanácsolom, hogy amit a K-Popban látsz ne igazán vedd komolyan, mert minden ilyen dolog mű és megjátszott, amit eltúloznak. Szóval, nem tudok erről.

Azt eltudnád mondani, hogy miért sajnálod annyira Tao-t? A kudarca végül is az apja. Ugyan csak egyetértek veled abban, hogy az SM nem rak be plusz tagokat az EXO-ba, de nem érzem most már szükségesnek a kínai dalokat, hogyha Tao is kilép, hiszen Lay sem rappel már és kétségem van afelől, hogy ezt XiuMin áttudná-e adni. Mint anyanyelvi kínai hallgató, nem igazán értem már a kínai dalok lényegét. Erről mi a véleményed?
Valószínűleg az EXO-K-ben fognak egyesülni, és mostantól csak Koreában fognak promotálni a koreai tagok nyolcan, hogyha Tao és Lay is kilép. 

2 megjegyzés:

  1. Ez teljesen olyan, mintha egy fan írta volna, nem pedig egy volt gyakornok... Nem kritizálásként írtam, de ez tűnik ki a dologból.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezért szoktam mindig előre kiírni, hogy nem tudom mennyi valóságalapja van az interjúknak, vagy a gyakornoki beszámolóknak, én csak lefordítom nektek érdekességként ^^. Egyébként maga ez az interjú nekem is furcsa volt, de az interjú készítő részéről. Egy olyan irányba vitte el a beszélgetést, amire tényleg egy EXO fan kíváncsi, ez érződött ki az egészből, lehet a srác se szívesen válaszolt a végére már ezekre a kérdésekre (ha megtörtént), főleg, ha úgy lett lebeszélve ez az interjú, hogy az ő élményeiről és az SM működéséről lesz szó. Túl szubjektív és nem objektív lett, így a dolog, ezért születhetett ennyire kaotikusra ^^".

      Törlés